۱۳۸۷ دی ۲۵, چهارشنبه

جنيفر لوپز Jennifer Lopez








جنيفر لوپز در 24 جولاي 1969 در منطقه كسل هيل واقع در جنوب برونكس نيويورك بدنيا آمد . نام كامل وي جنيفر لين لوپز (Jennifer Lynn Lopez ) است و به اسامي J. Lo ، La Lopez و Lola نيز شناخته مي شود. پدر و مادر جنيفر در پورتوريكو بدنيا آمدند ولي در ايالات متحده با هم آشنا شدند. اجداد والدينش اروپايياني بودند كه به پورتوريكو مهاجرت كرده بودند. پدرش ديويد تكنسين كامپيوتر و مادرش گوادالوپ مربي مهد كودك بود . خواهر بزرگترش لسلي خانه دار است ولي بعنوان خواننده اپر نيز برنامه اجرا ميكند و خواهر كوچكترش ليندا در كانال 11 نيويورك است .
جنيفر لوپز در 5 سالگي شروع به آموختن رقص و خوانندگي كرد. در كودكي همواره آرزو داشت كه در چند رشته هنري همزمان ستاره شود. در يك مدرسه دخترانه كاتوليك درس خواند. او در دبيرستان سافتبال و تنيس بازي مي كرد و در آن زمان ژيمناستيك را هم بطور جدي دنبال مي نمود. در سالن ورزش بخاطر فيزيك بدني به گيتار معروف بود.
بعد از دبيرستان مدت كوتاهي در يك شركت حقوقي كاركرد ولي در كلاسهاي شبانه هم آموزش رقص مي ديد . در 18 سالگي خانه را ترك كرد و در همين زمان در My Little Girl در نقش Myra بازي كرد. با بازي در سريال "In Living Color" به لس آنجلس آمد.در ابتدا از محيط لس آنجلس متنفر شد اما با آمدن دوستش ديويد كروز به آنجا كم كم به محيط لس آنجلس عادت كرد. 2 سال در اين سريال بازي كرد سپس در گروه خواننده و رقاص معروف جانت جكسون ( خواهر مايكل جكسون ) بعنوان رقاص مشغول به كار شد .
در سال 1995 در فيلم خانواده من ( My Family ) اولين نقش مهم دوران كاريش را بازي كرد و در سال 1997 با بازي در فيلم سلنا ( Selnea ) با بازي در نقش سلنا كوينتانيلاپرز خواننده فقيد آمريكاي لاتين كه كشته شده است به اوج شهرت و محبوبيت رسيد. در 22 فوريه همين سال با اوجاني نوا ( Ojani Noa ) ازدواج كرد كه زندگي اين دو يك سال هم دوام نيافت و بعد از كمتر از 11 ماه در 1 ژانويه 1998 از هم جدا شدند.
در 29 سپتامبر 2001 با كريس جاد (Cris Judd ) ازدواج كرد و در 26 ژانويه 2003 از وي جدا شد. سپس با بن افلك ( Ben Afleck ) نامزد شد. جنيفردر دوران نامزدي اش با افلك يك آهنگ بنام بن عزيز (Dear Ben ) براي وي خواند و در اين آهنگ عشق خود را به او مطرح كرد اما اين دو در 20ژانويه 2004 بطور رسمي جدايي از يكديگر را اعلام كردند.
در 5 ژوئن 2004 با مارك آنتوني (Marc Anthony ) ازدواج كرد . در 22 فوريه 2008 فرزندان دوقلوهاي جنيفر و مارك در نيويورك بدنيا آمدند.
در سال 1997 مجله People جنيفر لوپز را بعنوان يكي از 50 فرد زيباي جهان انتخاب كرد.
در سال 2000 و 2001 FHM جنيفر لوپز را بعنوان نفر اول درليست 100 زن سكسي جهان آورد . او تنها زني است كه تا بحال توانسته در رتبه بندي FHM دو بار رتبه اول سكسي ترين زن جهان را بدست آورد.
در سال2001 FHM تايوان نيز وي را بعنوان نفر اول درليست 100 زن سكسي جهان انتخاب كرد.
اولين هنرمند زني است كه در يك هفته همزمان آلبوم موسيقي اش و فيلمي كه در آن بازي كرده بود رده نخست را در جدول پرفروشترينها را بدست اورد.در اكتبر 2001 خوانندگان مجله انگليسي Celebrity Bodies جنيفر را داراي رتبه نخست بهترين بدن زنانه انتخاب كردند.
سال 2002رتبه 76 را در ليست 100 فرد قدرتمند سال را بدست آورد. در اين سال FHM جنيفر را نفر پنجم سكسي ترين زن جهان و مجله استرليايي امپاير وي را بعنوان چهارمين هنرپيشه زن سكسي دنيا و مجله Stuff لوپز را بعنوان دومين زن سكسي جهان انتخاب كرد.
درسال 2003 رتبه 47 در ليست 100 فرد قدرتمند دنيا را بدست آورد. در اين سال FHM جي لو را بعنوان پنجمين زن سكسي جهان انتخاب كرد ، نفرات بالاتر از وي آليسا ميلانو(Alyssa Milano ) ،كامرون الكترا ( Carmen Electra ) ، بريتني سپيرز( Britney Spears ) و هال بري ( Halle Berry ) بودند. جنيفر در اين سال رتبه چهارم محبوبترين زن آمريكاي لاتين را نيز از سوي مجله Stuff بدست آورد.
درآمد J. Lo در سال 2004 بالغ بر 255 ميليون دلار بود.
در سال 2005 FHM جي لو را در رتبه 31 سكسي ترين زنان دنيا قرارداد.
در سال 2006 FHM جي لو را بيست و ششمين زن سكسي ترين دنيا انتخاب كرد.در سال 2007 مجله فوربس ( Forbes ) اعلام كرد به ازاي هر دلار پرداختي به J. Lo بطور ميانگين 9 دلار سود ناخالص بدست مي آيد.
مجله People جهت چاپ عكسهايي از جي لو و دوقلوهايش بر روي جلد اين مجله در تاريخ 11 مارس 2008 ( درچهارهفتگي دوقلوها ) 6 ميليون دلار پرداخت.
مهمترين جوايزي كه جنيفر لوپز بدست آورده است عبارتند از :
• جايزه هنرمند سال از جشنواره ALMA در سال 2000 و 2001
• جايزه بهترين بازيگر زن از جشنواره Blockbuster Entertainment در سال 2001 بخاطر بازي در فيلم The Cell
• جايزه تصوير جاودان از جشنواره Imagen Foundation در سال 1998 جهت بازي در فيلم Selena
•جايزه بهترين بازيگر زن از جشنواره Kids' Choice در سال 2002 بخاطر بازي در فيلم The Wedding Planner
• جايزه بهترين بازيگر زن از جشنواره Lone Star Film & Television در سال 1998 جهت بازي در فيلم Selena


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر