۱۳۸۷ دی ۲۲, یکشنبه

آنجلينا جولي (Anjeline Jolie )


آنجلينا جولي در 4 ژوئن 1975 در لس آنجلس بدنيا آمد . پدر وي جان ويت يكي هنرپيشگان معروف هاليوود و برنده جايزه اسكار است .وي در 11 سالگي در موسسه هنرهاي نمايشي لي استراسبرگ شروع به آموزش تاتر كرد . بعدها در دانشگاه نيويورك مطالعاتي را بر روي برخي فيلمها انجام داد ، سپس به گروه تاتر مت كه يك گروه نوگرا بود پيوست .
در 14 سالگي دوره اي را بعنوان مدل كار كرد ، در همين زمان در يك سري از نمايشهاي موسيقي نيز شركت كرد.
نگاه مرموز وي را به دودمان پيچيده وي نسبت مي دهند. نژاد وي مخلوطي از چك ، فرانسوي ، كانادايي و انگليسي است .
در 28 مارس 1995 با جاني لي ميلر كه در فيلم هكرها با وي همبازي بود ازدواج كرد.در اواسط دهه 90 ميلادي در نقشهاي كوچكي ظاهر شد . در سال 1997 بازي وي در فيلم تلويزيوني True Women تحسين منتقدان را برانگيخت . بازي وي در فيلم تلويزيوني George Wallace در همان سال جايزه گولدن گلوب را براي وي به ارمغان آورد. براي بازي در فيلم كانديداي جايزه امي نيز شد كه موفق به دريافت آن نگرديد. وي اين موفقيت را در سال بعد با بازي در فيلم Gia تكرار كرد . اين فيلم تلويزيوني براساس يك داستان واقعي است وي نقش Gia Carangi يك سوپر مدل را ايفا مي كند كه بعنوان نخستين قرباني مشهور ايدز در 26 سالگي درگذشت. بازي جولي در اين فيلم بارديگر جايزه گولدن گلوب و نامزدي امي را برايش به ارمغان آورد. وي جهت بازي در فيلم موفق به كسب جايزه SAG نيزشد .
سال 1999 آنجلينا با بازي در فيلمهاي The Bone Collector و Girl, Interrupted موفق به كسب سه جايزه مطرح دنياي سينما شد . وي بخاطر بازي در فيلم Girl, Interrupted جايزه هاي گولدن گلوب ، SAG و اسكار بهترين بازيگر زن نقش مكمل را دريافت كرد. در 3 فوريه همين سال وي از شوهرش جاني لي ميلر جدا شد.جالب است بدانيد كه وي در زماني كه جاني شوهرش بود با خونش پشت پيراهن خود نام شوهرش را نوشته بود.
در 5 مه 2000 با بيلي باب تورنتون كه در فيلم Pushing Tin با وي همبازي بود ازدواج كرد . اين دو در 27 مه 2003 از هم جدا شدند . جولي و بيلي در زمانيكه زن و شوهر بودند يك شيشه كوچك از خون ديگري را برگردن خود آويزان مي كردند. در اين سال نقش لارا كرافت به وي پيشنهاد شد كه در ابتدا نپذيرفت اما سپس قبول كرد كه آموزشهاي لازم را جهت اين نقش ببيند . اين فيلم در واقع براساس يك بازي ويديويي ساخته شد . شخصيت لارا كرافت يك زن مابين اينديانا جونز و جيمس باند است . اين فيلم در گيشه 275 ميليون دلار فروش كرد . يكي از مكانهايي كه اين فيلم در آن فيلمبرداري شد كامبوج بود ، زيباييهاي طبيعي و فرهنگ اين كشور در كنار فقر مردم باعث تحول دروني آنجلينا شد ، بطوريكه از آن زمان وي شروع به يك سري از فعاليتهاي بشردوستانه به ويژه در زمينه مهاجران ، آوارگان و پناهنده ها نمود. بدليل همين فعاليتها به عنوان سفير رسمي حسن نيت سازمان ملل متحد برگزيده شد. برخي از بازديدها وي از اردوگاهها و سفرهاي وي به كشورهاي مختلف در كتاب پر فروش وي با عنوان "يادداشتهايي از سفرهاي من" منتشر شد. عوايد ناشي از اين كتاب را به كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل متحد تقديم كرد. آنجلينا عنوان كرد كه برنامه زندگي اش را طوري تنظيم ميكند كه بيشترين زمان را به فعاليتهاي بشردوستانه اختصاص دهد. وي درآمد ناشي از بازيگري اش را به 3 قسمت تقسيم كرده است : پس انداز ، زندگي روزانه و كمك به نيازمندان .
آنجلينا سرپرستي يك پسر كامبوجيايي به نام Maddox را در سال 2002 و يك دختر اتيوپيايي به نام زهرا را در سال 2005 برعهده گرفت . چهره دراماتيك وي در فيلم Beyond Borders بيانگر برخي از ويزگيهاي اخلاقي او در زندگي واقعي است.
در سال 2005 در فيلم آقا و خانم اسميت با براد پيت همبازي شد كه جهت بازي در اين فيلم 20 ميليون دلار دريافت كرد. در همان زمان شايعه ارتباط عاشقانه ميان اين دو در زمان فيلمبرداري اين فيلم پخش شد. اگرچه انجلينا گفت كه به دليل اينكه مادرش از ارتباط نامشروع پدرش با يك زن متحمل آسيبهاي فراواني شده است وي هرگز با يك مرد متاهل رابطه برقرار نميكند ، اما جدايي براد پيت از جنيفر آنيستن و ديده شدن مداوم وي با آنجلينا برخلاف حرفهاي جولي بود. سرانجام اين دو در سال 2006 بطور رسمي اعلام كردند كه بزودي صاحب فرزند خواهند شد. در 27 مه 2006 دختر آنها بدنيا آمد. اين دو در جولاي 2008 صاحب دو فرزند ديگر شدند يك دختر و يك پسردوقلو كه در نيس فرانسه بدنيا آمدند.
جولي بزبان فرانسه به معني خوشگل است. وي در سالهاي 2005 و 2006 از سوي مجله People بعنوان زيباترين زن دنيا انتخاب شد.مجله تايم در سال 2006 وي را بعنوان يكي از 100 فرد زيباي جهان انتخاب كرد . مجله سوئدي Café وي را سكسي ترين فرد دنيا برگزيد. در سال 2002 بعنوان نفر 87 در ليست 100فرد نيرومند دنيا انتخاب شد. در همان سال در ليست سكسي ترين زن جهان رتبه سوم طرف مجله استراليايي امپاير و رتبه ششم از سوي مجله Stuff را كسب كرد.در سال 2003 از سوي روزنامه سوئدي Aftonbladet بعنوان سكسي ترين زن زنده دنيا انتخاب شد. در سال 2004 مجله انگليسي FHM وي را بعنوان نهمين زن سكسي دنيا انتخاب كرد و در همين سال Esquire وي را بعنوان سكسي ترين زن دنيا انتخاب كرد. VH1 وي را بعنوان دومين فرد جذاب دنيا برگزيد. در راي گيري مجله Sky Movies رتبه نخست زني را كه بيشتر مردان ميخواهند اورا ببوسند بدست آورد. نام وي بارها از سوي مجلات مختلف در ليست سكسي ترين ، جذابترين و باهوشترين فرد دنيا آورده شده است.
مهمترين جوايزي كه وي دريافت كرده است :

* بهترين بازيگر زن مكمل از جشنواره L.A. Outfest در سال 1998 جهت بازي در فيلم Gia
*بهترين بازيگر زن مكمل از جشنواره Golden Globes در سال 1998 جهت بازي در فيلم George Wallace
*بهترين بازيگر زن مكمل از جشنواره Golden Globes در سال 1999 جهت بازي در فيلم Gia
*اسكار بهترين بازيگر زن مكمل در سال 2000 جهت بازي در فيلم Girl, Interrupted
*بهترين بازيگر زن مكمل از جشنواره Blockbuster Entertainment در سال 2000 جهت بازي در فيلم Girl, Interrupted
*بهترين بازيگر زن مكمل از جشنواره Golden Globes در سال 2000 جهت بازي در فيلم Girl, Interrupted
*بازيگر زن سال از جشنواره Hollywood Film در سال 2000
*بهترين بازيگر اكشن زن از جشنواره Blockbuster Entertainment در سال 2001 جهت بازي در فيلم Gone in Sixty Seconds
*بهترين بازيگر زن مكمل ز جشنواره Broadcast Film Critics Association در سال 2001 جهت بازي در فيلم Girl, Interrupted
*برنده جايزه بهترين بازيگر زن اكشن از جشنواره People's Choice در سال 2005
*برنده جايزه بهترين نبرد بطور مشترك با براد پيت از جشنواره MTV Movie در سال 2006 جهت بازي در فيلم آقا و خانم اسميت
*برنده جايزه بهترين بوسه بطور مشترك با براد پيت از جشنواره NRJ Ciné در سال 2006 جهت بازي در فيلم آقا و خانم اسميت
*برنده جايزه اجراي برجسته از جشنواره Santa Barbara International Film در سال 2008 جهت بازي در فيلم A Mighty Heart

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر