۱۳۸۷ بهمن ۱۷, پنجشنبه

پنه لوپه كروز (Penélope Cruz)


"پنه لوپه كروز" با نام كامل " پنه لوپه كروز سانچز" در 28 آوريل 1974 در مادريد پايتخت اسپانيا بدنيا آمد. پدرش "ادواردو" كاسب و مادرش "انكارنا" آرايشگر بود.
در خارج از اسپانيا بنام "افسونگر اسپانيايي" معروف است. در كودكي به مدت 9 سال در "هنرستان ملي" اسپانيا مشغول آموختن رقص بود و بعد از پايان دوره هنرستان شروع به آموزش نزد رقاصهاي حرفه اي نمود.
در 15 سالگي يك بنگاه استعداديابي از بين 300 دختررا انتخاب كرد. نتيجه اين موفقيت عقد قرارداد براي بازيگري در چند نمايش در تلويزيون اسپانيا بود كه اين نقشهاي تلويزيوني راه او را براي بازي در فيلمهاي سينمايي باز كرد.
با بازي در فيلم " Laberinto griego, El" كارش را در سينما شروع كرد. در فيلم "Belle époque" كه داستان رقابت عشقي 4 خواهر است بازي كرد ، اين فيلم چندين جايزه "Goyas" كه معادل اسپانيايي اسكار است را دريافت كرد و با دريافت جايزه اسكار بازيگران و عوامل آن از جمله "پنه لوپه كروز" نيز به جهان سينما معرفي شدند. بعد از آن سالانه در 3 يا 4 فيلم بازي كرد و بزودي تبديل به بانوي اول سينماي اسپانيا شد.
در 1997 "Pedro Almodóvar" كارگردان پرآوازه اسپانيايي براي بازي در فيلم " Carne trémula " وي را دعوت كرد.در همين سال در فيلم " Abre los ojos" بازي كرد كه اين فيلم در 8 رشته كانديداي "Goyas" شد اما نام "پنه لوپه كروز" درميان آنها نبود. در اين سال 2 ماه را بصورت داوطلب همراه "فيض احمد" (دوست پسر آن زمانش) براي كارهاي انساندوستانه در اوگاندا بود.
بازي در فيلم " Niña de tus ojos, La" در 1998 باعث شكسته شدن طلسم "Goyas" براي او شد و برنده جايزه بهترين بازيگر زن شد. بعد از آن "پنه لوپه كروز" سعي كرد با بازي در فيلمهاي انگليسي زبان بازيگري جهاني شود. اولين فيلم بين المللي را با بازي در فيلم "Todo sobre mi madre" به معناي "همه چيز درباره مادرم" به كارگرداني "Pedro Almodóvar" تجربه كرد. اين فيلم با استقبال فراواني روبرو شد بطوريكه "پنه لوپه كروز" ناگهان خودش را در ميان درخواستهاي كاري از آن سوي اقيانوس اطلس ديد.
فيلم بعدي وي يك كمدي آمريكايي بنام " Woman on Top" در سال 2000 بود. در همين سال درفيلم " All the Pretty Horses " با "مت دامون" همبازي شد ، بعد از بازي در اين فيلم يك گياهخوار شد.
در 2001 در مقابل "جاني دپ" در فيلم "Blow" ظاهر شد.اما با بازي در فيلم " Vanilla Sky" در كنار "تام كروز" و كانديداي اسكار شدن "پنه لوپه كروز" در ميان ستارگان هاليوود جاي گرفت.
يك موسسه غير دولتي (NGO) بنام "Sabera Foundation" با كمك هنرپيشه هاي اسپانيايي تاسيس كرد. اين موسسه يك خانه ، يك مدرسه ، و يك درمانگاه براي دختران بي سرپناه ومردمي كه از سل رنج مي برند در كلكته ساخت. تهيه 2 برنامه مستند براي تلويزيون اسپانيا از ديگر برنامه هاي اين سازمان بود. متاسفانه اختلاف عقيده باعث شد موسسه "سابرا" بعد از مدتي متلاشي شود.
از سال 2001 تا 2004 با "تام كروز" زندگي كرد و هنوز هم با هم رابطه دوستانه دارند.
هفتمين هنرپيشه زن سكسي دنيا از ديد مجله Empire استراليا در سال 2002
بيست و سومين زن سكسي جهان از ديد مجله Stuff در سال 2002
به زبانهاي اسپانيايي ، انگليسي ، فرانسوي و ايتاليايي صحبت مي كند.
2 نفر از دوست پسرهاي "پنه لوپه كروز" از طرف مجله People بعنوان سكسي ترين مردان زنده انتخاب شدند: "تام كروز" در سال 1990 و "ماثيو مك كنايي" در سال 2005
پنجاه و يكمين زن سكسي جهان از ديد FHM در سال 2005
"پنه لوپه كروز" مدعي است كه نقشش در فيلم "Jamon,Jamon" در سال 1992باعث آسيب روحي مادام العمر وي شده است. در اين فيلم كه او بسيار جوان بود در صحنه هايي بايد برهنه و در صحنه هاي سكسي بازي مي كرد.
هفتاد و دومين زن سكسي جهان از ديد مجله FHM در سال 2006
يكي از 50 فرد زيباي جهان در سال 2005 از ديد مجله People
يكي از طرفداران سينماي هند است و گفته برايش جالب است كه روزي با "شاهرخ خان" كار كند.
پنجاه و هشتمين زن جذاب جهان از ديد مجله Maxim در سال 2007
پنجاهمين ستاره سكسي جهان از ديد مجله Empire در سال 2007
هشتاد و دومين زن جذاب جهان از ديد مجله Maxim در سال 2008
تا بحال برنده 27 جايزه و كانديداي 37 جايزه ديگر ، از جشنوارههاي مختلف شده است. 2 بار كانديداي اسكار ، 2 بار كانديداي آلما ، 2 بار كانديداي بافتا ، 2 بار نامزد گولدن گلوب نمونه اي از حضور وي در جشنوارههاي معتبر سينمايي جهان است.

هيث لجر (Heath Ledger)


با وجوديكه زندگي كوتاه هنري اش از سريالهاي تلويزيوني و فيلمهاني تينيجري شروع شد اما با آمدنش به آمريكا بسرعت به يكي از بااستعدادترين هنرپيشگان هاليوود تبديل شد ، "هيث لجر" در 4 آوريل 1979 در پرث استراليا بدنيا آمد . نام كامل وي "هيثكليف اندرو لجر" است. مادرش "اما" يك معلم فرانسوي و پدرش "كيم" مهندس معدن و راننده مسابقات آماتوري اتومبيلراني بود. بدليل اينكه والدينش يكي از طرفداران رمان مشهور "اميلي برونته" بنام "بلنديهاي بادگير" كه درايران بنام "عشق هرگز نميميرد" نيز ترجمه شده است ، بودند ، نام فرزندان خود را نيز از روي قهرمانان اين تراژدي معروف انتخاب كردند و پسر خود را "هيثكليف" و دختر شان را "كاترين" ناميدند.
در مدرسه پسرانه گيلدفورد عضو تيم هاكي بود . همچنين سردسته گروه كر و رقص مدرسه نيز بود و اين تيم را در برنده شدن مسابقات ملي رهبري كرد.در دبيرستان مجبور شد از بين كلاسهاي آشپزي و بازيگري يكي را انتخاب كند. شكي نبود كه او بازيگر بااستعدادي است ، اگرچه بقيه اعضاي كلاس اين عقيده را نداشتند ، شايد هم حسادت مي كردند. در 16 سالگي با يكي از دوستانش تصميم گرفت مدرسه را رها كنند و به سيدني بروند.
لجر معتقد بود سيدني جاييست كه روياها واقعيت پيدا مي كند يا حداقل فرصتهاي بزرگي براي بازيگري بدست مي آيد.با بازي در يك سري نمايش تلويزيوني بنام "Sweat" كمي مورد توجه قرار گرفت اما اين سري نمايشها بسرعت قطع شد.
اولين نقش حرفه اي اش را را در سال 1997 با بازي يك نقش كوچك در فيلم كم هزينه "Blackrock" بدست آورد. بعد از رفتن به آمريكا و بازي در “10Things I Hate About You” در سال 1999 توانست در فيلمهاي "The Patriot" در سال 2000 و “A Knight’s Tale” در سال 2001 نقشهاي اصلي را بدست آورد.
با بازي در " Brokeback Mountain" در سال 2005 نامزد اسكار شد. موفقيت در اين فيلم باعث شد نقش جوكر در قسمت جديد سري فيلمهاي بتمن بنام "The Dark Knight" به وي پيشنهاد شود.
هيث لجر ديگر به يك ستاره بين المللي تبديل شده بود كه ناگهان در اوايل سال 2008 خبر پيدا شدن جسد "لجر" در آرپارتمانش ، دنياي سينما را شوكه كرد. رييس بازرسي پزشكي نيويورك علت مرگ " هيث لجر" را تجويز بيش از اندازه دارو بطور تصادفي اعلام كرد ، دارويي كه باعث مرگش شد تركيب Oxycontin ، Vicodin ، Valium ، Restoril ، Xanax و doxylamine بود .
هيث لجر يكسال بعد از مرگش برنده جايزههاي گولدن گلوب و اتحاديه بازيگران سينما (SAG) شد و الان در ليست كانديداهاي اسكار قراردارد. "هيث لجر" در عمر 29 ساله اش در حدود 44 فيلم و سريال ايفاي نقش كرد و 27 بار برنده جايزه و 32 بار ديگر نيز كانديداي دريافت جايزه از جشنوارههاي مختلف شد. كارنامه كوتاه و درخشان وي ازجمله: 2 بار نامزدي اسكار (كه برنده يكبار آن هنوز مشخص نشده است) ، 2 بار نامزدي بافتا (كه برنده يكبار آن هنوز مشخص نشده است) ، 2 بار نامزدي گولدن گلوب كه 1 بار برنده آن شد ، براي ماندگار شدن نام " هيث لجر" در تاريخ سينما كافي است.

۱۳۸۷ بهمن ۱۶, چهارشنبه

شون پن(Sean Penn)

شون پن بازيگري توانا با قابليت بازي در انواع مختلف نقشهاي دشوار با زندگي خصوصي نا آرام و ديدگاههاي سياسي جالب توجه و بقول برخي فرزند ناخلف هاليوود ، در 17 اگوست 1960 در سانتا مونيكاي كاليفرنيا بدنيا آمد . نام كامل وي "شون جاستين پن" است. مادرش "الين ريان" هنرپيشه و داراي اصليتي ايرلندي و ايتاليايي و پدرش "لئو پن" كارگردان و داراي تبار روس و ليتوانيايي بود ، پدربزرگ پدري اش يهودي بود. نام پدرش در دوران سناتور مك كارتي در دهه 50 در ليست سياه قرار داشت.
اولين بار در فيلم"Taps" ساخته 1981 بازي كرد. در سال بعد در فيلم " Fast Times at Ridgemont High" بازي كرد. پس از بازي در اين دو فيلم هواداران ومنتقدان نسبت به استعداد "شون پن" خوش بين شدند.
در 16 آگوست 1985 با "مدونا" ازدواج كرد. در همين سال در فيلم " The Falcon and the Snowman" در مقابل "تيموتي هيوتون" بازي كرد و بدنبال آن در سال 1986 در فيلم " At Close Range" بازي كرد. در همين سال در فيلم اندوهناك و دردآور" Shanghai Surprise" به اتفاق همسرش مدونا بازي كرد كه منتقدان آن را وحشيانه خواندند.
در سال 1987 32 روز را در زندان گذراند.در سال 1989 در فيلم كمدي نامتعارف "We're No Angels" در كنار "رابرت دنيرو" بازي كرد. در 14 سپتامبر همين سال از مدونا جدا شد.
"شن پن" در دهه 90 بعنوان يك بازيگر كامل و بااستعداد مورد توجه منتقدان قرار گرفت ، بازيگري كه در يك سري فيلمهاي درجه يك بازيهاي پويايي از خود ارايه داد.
در 27 آوريل 1996 با "رابين رايت پن" ازدواج كرد كه حاصل اين ازدواج دو فرزند مي باشد. اين دو از 5 سال قبل ازدواجشان با هم زندگي مي كردند.در سال 1997 مجله Empire بريتانيا وي را هفتادوششمين ستاره سينما در تمام دوران معرفي كرد.
درسال 2003 بخاطربازي در فيلم "كلينت ايستود" با نام "Mystic River" برنده اسكار شد.
بخاطر اينكه نمي خواست بچه هايش در محيط هاليوود بزرگ شوند به "مارين كانتي" در شمال "سان فرانسيسكو" مهاجرت كرد.
در 40 سالگي سيگار را ترك كرد ، قبل از آن بعنوان يك سيگاري قهار در هاليوود شناخته مي شد و روزانه حداقل 4 بسته سيگار مي كشيد.
در اكتبر 2002 براي چاپ يك آگهي در واشنگتن پست 56 هزار دلار پرداخت كرد. اين آگهي حاوي يك نامه به بوش رييس جمهور وقت آمريكا بود كه از وي مي خواست آهنگ جنگ عليه عراق را كم كند. اين نامه را بعنوان پدر دو كودك و همچنين فرزند يك سرباز جنگ جهاني دوم نوشت.
در 21 دسامبر 2007 همسرش بدليل اختلافات شديد درخواست طلاق داد ، اما بخاطر بچه هايشان در آوريل 2008 هردو از طلاق صرفنظر كردند.
در آگوست 2007 از كاراكاس پايتخت ونزوئلا در حاليكه هوگو چاوز همراه او بود ، ديدن كرد.
در سال 2008 بعنوان رييس هيات داوران جشنواره كن انتخاب شد.
5 بار نامزد اسكار ، 2 بار كانديداي بافتا ، 2 بار نامزد جشنواره كن ، 5 بار نامزد گولدن گلوب و در مجموع تا بحال برنده 39 جايزه و كانديداي 45 جايزه ديگر از جشنوارههاي مختلف شده است.
در مجموع "پن" يكي از پيشرفته ترين ، با استعدادترين و جنجالي ترين هنرپيشگان هاليوود است.

۱۳۸۷ بهمن ۱۴, دوشنبه

براد پيت (Brad Pitt)


براد پيت در 18 دسامبر 1963 در اوكلاهوما در يك خانواده مذهبي بدنيا آمد ، اما در اسپرينگفيلد در ايالت ميسوري بزرگ شد. نام كامل وي ويليام برادلي پيت است ، مادرش "جين اتا هيلهاوس" مشاور دبيرستان و پدرش "ويليام" مدير يك شركت باربري بود.
در دبيرستان عضو تيمهاي گلف ، تنيس و شنا بود. در دانشگاه ميسوري در رشته خبرنگاري گرايش آگهي بازرگاني درس خواند اما 2 هفته مانده بود تا مدركش را بگيرد ناگهان سوار ماشين داتسونش شد و با 300 دلار به سمت لس آنجلس براه افتاد.
قبل از بازيگري براي گذران زندگي كارهاي مختلفي از قبيل رانندگي ، باربري و پوشيدن لباس جوجه براي تبليغ رستوران "el Pollo Loco" را انجام داد.
در سال 1987 با بازي در فيلمها و سريالهاي تلويزيوني بازيگري را شروع كرد. نخستين نقشش در فيلمهاي سينمايي را بعد از انصراف "بالدوين" از بازي در فيلم Thelma & Louise بدست آورد. برادپيت بعد از آن در چند فيلم از قبيل “Legends of the Fall” و "هفت" بازي خوبي از خود ارايه داد اما ناگهان با بازي در نقشهاي نامناسب و حتي احمقانه در فيلمهاي بعدي تصوير خوبي را كه از خود ايجاد كرده بود خراب كرد ، بازي در “12 Monkeys” در 1995 ، “Fight Club” در1999 و “Snatch” در 2001 از آن جمله اند.
مدتي با "گوينث پالترو" ارتباط داشت اما در ژوئن 1997 هر دو توافق كردند كه به اين ارتباط پايان دهند.
رابطه عاشقانه اش با "جنيفر آنيستن" هنرپيشه محبوب و مردمي سريال "Friends" باعث جلب توجه رسانه ها و مردم شد و ازدواج با جنيفر در 29 جولاي 2000موجب محبوبيت وي شد.اين ازدواج يك ميليون دلار هزينه داشت.
در سال 2001 در كنار "رابرت ردفورد" در فيلم "Spy Game" در نقش "تام بيشاپ" بازي خوبي ارايه داد و در دوباره سازي فيلم "Ocean's Eleven" به كارگرداني سودربرگ در نقش "رايان راستي" بازي كرد ، در همين سال در يك قسمت از سريال "Friends" در كنار همسرش "جنيفر آنيستن" به عنوان بازيگر مهمان ظاهر شد.
در سال 2002 در فيلمهاي "Full Frontal " و "Confessions of a Dangerous Mind" بازي كرد.
در سال 2003 در فيلم "Sinbad:Legend of the Seven Seas" (سندباد: افسانه هفت دريا) ، 5 قسمت سريال "Freedom: A History of Us" و يك قسمت سريال "King of the Hill" بازي كرد.
در سال 2004 در " Ocean's Twelve" و " Troy" بازي كرد. هرچند كه براد پيت براي بازي در " Troy" حدود 10 كيلوگرم عضلاتش را بزرگتر كرد اما بازي او دراين فيلم يكي از ضعيفترين اجراهاي براد پيت بود بطوريكه براي اين فيلم در ليست اوليه كانديداهاي عنوان بدترين بازيگر سال بود.
در سال 2005 با بازي در فيلم "Mr. & Mrs. Smith" ماجراي جنجالي اش با "آنجلينا جولي" شروع شد. براد پيت كه ازدواجش با "جنيفر آنيستن" شبيه يك درام عاشقانه بود و دوستداران سينما اين دو را يك زوج رويايي مي دانستند ناگهان اعلام كرد كه مي خواهد از جنيفر جدا شود. بدنبال اعلام اين خبر همه آنجلينا را كه در آن زمان به "دختر بد" معروف بود مقصر مي دانستند. "آنجلينا جولي" و "براد پيت" ارتباط با يكديگر را بشدت تكذيب كردند ، اما منتشر شدن عكسهاي اين دو با هم برخلاف اين ادعا بود. سرانجام با اعلام رسمي اين دو مبني بر اينكه منتظر فرزند هستند ارتباطشان از حالت پنهاني خارج شد. بعد از اينكه در 2 اكتبر 2005 از "جنيفر آنيستن" جدا شد ، فرزند او و "آنجلينا جولي" تنها هفت ماه بعد از طلاقش در 27 مه 2006 بدنيا آمد. اين دو در سال 2008 صاحب 2 فرزند ديگر شدند اما هنوز با هم ازدواج نكرده اند.
براد پيت در حال حاضر با بازي در فيلم "The Curious Case of Benjamin Button" كه داستان مردي است كه زندگي اش روندي معكوس دارد و هر روز بجاي پير شدن جوان مي شود توجه بسياري را به خود جلب نموده است و براي بازي در اين فيلم كانديداي اسكار، بافتا و گولدن گلوب شده است كه البته گولدن گلوب نصيبش نشد اما هنوز براي بردن اسكار و بافتا اميد دارد.
در مجموع تا بحال موفق به بردن 22 جايزه و نامزدي 41 جايزه ديگر از جشنواره هاي مختلف شده است ، از جمله 2 بار كانديداي اسكار ، 3 بار كانديداي بافتا و 4 بار نامزدي گولدن گلوب كه البته يكبار موفق به بردنش شده است.
با اينكه كارنامه براد پيت ضعيف محسوب نمي شود اما بسياري معتقدند باوجود اينكه تمام عوامل موفقيت يك بازيگر(زيبايي چهره – استعداد – فيزيك بدني مناسب و...) در براد پيت جمع شده است در صورتيكه در انتخاب كارهايش دقت بيشتري مي كرد و كمتر در زندگي دچار حاشيه مي شد ، بجاي يك بازيگر خوب و يا حداكثر يك ستاره مقطعي ميتوانست به يك اسطوره در عالم سينما تبديل شود.
بيست وسومين ستاره سكسي تاريخ فيلمسازي از ديد مجله Empire در سال 1995
سي و دومين ستاره سكسي تاريخ فيلمسازي از ديد مجله Empire بريتانيا در سال 1997
در سال 1997 بعد از بازي در فيلم "Seven Years in Tibet" ورودش به چين ممنوع شد.
در سال 1996مجله People او را يكي از 50 فرد زيباي جهان دانست.
در سالهاي 1994و 2000مجله People عنوان " سكسي ترين مرد زنده " را به او داد و اولين مردي است كه اين مجله 2 بار اين عنوان را به وي داده است.
بازي درنقش اصلي فيلم "The Matrix" را رد كرد.
بعد از تبليغش در آسيا براي تويوتا جهت مدلAltis ، اين شركت اعلام كرد كه فروش اين محصولش تقريبا 32 درصد بيشتر شده است.
در سه فيلم كه نامشان شامل عدد هفت بود بازي كرد: Se7en ، Seven Years in Tibet و Sinbad: Legend of the Seven Seas
در دو فيلم كه نامشان شامل عدد 12 بود بازي كرد: Ocean's Twelve و Twelve Monkeys
ششمين فرد جذاب از نظر VH1
اصليت "جنيفر آنيستن" يوناني است و براد پيت براي سورپرايز كردن وي بطور پنهاني شروع به يادگيري زبان يوناني كرد.
سكسي ترين مرد سال 2004 از ديد مجله Company
مجله Premiere برادپيت را بعنوان پنجاهمين ستاره تاريخ فيلمسازي انتخاب كرد.
داراي گواهينامه خلباني است.

۱۳۸۷ بهمن ۱۳, یکشنبه

ميكي رورك (Mickey Rourke)


ميكي رورك در 16 سپتامبر 1956 در نيويورك متولد شد ، نام كامل وي "فيليپ آندره رورك پسر (جونيور)" است.
ميكي رورك جواني پر رمز و رازي دارد. در يك محله خشن در ميامي بنام "شهر آزاد" بزرگ شد. در جواني به دبيرستان ميامي بيچ رفت اگرچه مشخص نيست كه فارغ التحصيل شده است يا خير!!! چيزي كه واضح است اينست كه ميكي رورك يكي از اعضاي تيم بيسبال مدرسه به مربيگري "اسكيپ برتمن" بود. يكي ديگر از مسايلي كه هنوز كاملا مشخص نيست آموزش بازيگري وي است. گزارش شده است كه وي تحت سرپرستي معلم افسانه اي تاتر "جي دبليو جنسن" كه به "معلم ستاره ها" معروف است آموزش ديده است. اما در ليست كلاسها فقط نام " P. Rourke" درج شده است كه "P" بجاي فيليپ (Philip) مي تواند اشاره اي باشد به نام خواهر ميكي يعني پاتريشيا كه در همان مدرسه درس مي خواند. بهرحال واضح است كه سالهاي جواني رورك بيشتر از هنرپيشگي در بازيهاي ورزشي گذشت . بعدها در موسسه معروف "لي استراسبورگ" آموزش بازيگري ديد.
در جواني در باشگاه پسران ميامي آموزش دفاع شخصي ديد ، سپس در همان باشگاه شروع به آموزش بوكس كرد و تصميم گرفت در مسابقات بوكس شركت كند. در 12 سالگي براي اولين بار در يك مسابقه بوكس در دسته خروس وزن با نام ميكي رورك شركت كرد و برنده شد. تمرينات بكس را در سالن ورزشي " 5th Street" ادامه داد. در 1969 در حاليكه وزنش حدود 70 كيلوگرم بود با قهرمان سابق سبك وزن جهان بنام لوييس رودريگز مسابقه داد و در اين مسابقه آسيب ديد. در سال 1971 در مسابقات "دستكش طلايي" فلوريدا بار ديگر بسختي آسيب ديد بطوريكه پزشكان توصيه كردند يكسال استراحت كند اما رورك ترجيح داد از مسابقات بوكس براي هميشه كناره گيري كند . در طول سالهاي 1968 تا 1972 در 26 مسابقه رسمي بوكس آماتور شركت كرد كه حاصل كارش 6 باخت و 20 پيروزي بود كه 17 مسابقه را با ناك اوت برنده شد 4 بار هم نتوانست مسابقه را به انتها برساند.
سالها بعد در 1991 رورك تصميم گرفت بعنوان يك حرفه اي به مسابقات بوكس برگردد و در اين راه "تومي تورينو" كه يك بوكسور حرفه اي بود به كمك كرد و تحت مربيگري " فردي روچ" در سالن " Outlaw Boxing Club" در لس آنجلس و سالن " 5th Street" شروع به تمرين كرد. در بوكس حرفه اي بنام "El Marielito" معروف بود. در سال دوم شروع بكارش بعنوان بوكسور حرفه اي وي توانست 1 ميليون دلار بدست آورد و در ژوئن 1994 عكسش بر روي جلد مجله "World Boxing" چاپ شد. ميكي رورك با قهرمانان دنيا نظير "جيمز توني" ، "جان ديويد جكسون" و "تومي ماريسون" مبارزه كرد. رورك مي خواست 16 مسابقه حرف اي داشته باشد و سپس براي يك عنوان جهاني مبازه كند اما بعد از 7 مسابقه در سال 1995 كنار رفت و به آرزويش براي داشتن يك عنوان جهاني نرسيد. نتايج اين دوره از زندگي رورك جراحتهايي در صورتش بود كه مجبور شد چندين عمل جراحي انجام دهد.
از اواخر دهه 70 و اوايل دهه 80 با بازي در فيلمهايي مانند Fade to Black ، Heaven's Gate ، Body Heat شروع به بازيگري كرد. در سال 2005 در فيلم "Sin City" بازي كرد و با بازي در فيلم "The Wrestler" توانست جايزه بهترين بازيگر در بخش درام را در جشنواره معتبر گولدن گلوب بدست آورد.
بعنوان هنرپيشه توانسته است در جشنواره هاي مختلف 11 بار جايزه كسب كند و بيش از 6 بار ديگر نيز كانديداي كسب جايزه بوده است. معتبر ترين جايزه اي كه بدست آورده است گولدن گلوب بوده است. ميكي رورك براي فيلم "The Wrestler" كانديداي اسكار نيز شده است و بايد ديد كه مانند گولدن گلوب موفق به بردن با اهميت ترين جايزه دنياي سينماي حرفه اي خواهد شد ؟
در 31 ژانويه 1981 با "دبرا فيور" ازدواج كرد و بعداز جدايي از دبرا در سال 1989 ، در 26 ژوئن 1992 با "كير اوتيس" ازدواج كرد كه شش سال بعد در دسامبر 1998 از هم طلاق گرفتند.
در سال 1994 به اتهام تجاوز دستگير شد.
يك سالن بنام "Shapiro" در غرب هاليوود دارد.
در 19 آوريل 1999 بعلت حمله به يك مركز پزشكي دستگير شد.

روز تولد كلارك گيبل


امروز برابر است با روز تولد كلارك گيبل يكي از بزرگترين بازيگران تاريخ سينما كه در اول فوريه 1901 در اوهايو بدنيا آمد و در16 نوامبر 1960 در لس آنجلس درگذشت. بازي خاطره انگيزكلارك گيبل در فيلم باشكوه "برباد رفته" در نقش "رت باتلر" در ذهن بسياري از دوستداران سينما باقيمانده است.كلارك گيبل 3 بار كانديداي اسكار شد كه يكبار موفق به دريافت آن گرديد.