۱۳۸۷ بهمن ۱۳, یکشنبه

ميكي رورك (Mickey Rourke)


ميكي رورك در 16 سپتامبر 1956 در نيويورك متولد شد ، نام كامل وي "فيليپ آندره رورك پسر (جونيور)" است.
ميكي رورك جواني پر رمز و رازي دارد. در يك محله خشن در ميامي بنام "شهر آزاد" بزرگ شد. در جواني به دبيرستان ميامي بيچ رفت اگرچه مشخص نيست كه فارغ التحصيل شده است يا خير!!! چيزي كه واضح است اينست كه ميكي رورك يكي از اعضاي تيم بيسبال مدرسه به مربيگري "اسكيپ برتمن" بود. يكي ديگر از مسايلي كه هنوز كاملا مشخص نيست آموزش بازيگري وي است. گزارش شده است كه وي تحت سرپرستي معلم افسانه اي تاتر "جي دبليو جنسن" كه به "معلم ستاره ها" معروف است آموزش ديده است. اما در ليست كلاسها فقط نام " P. Rourke" درج شده است كه "P" بجاي فيليپ (Philip) مي تواند اشاره اي باشد به نام خواهر ميكي يعني پاتريشيا كه در همان مدرسه درس مي خواند. بهرحال واضح است كه سالهاي جواني رورك بيشتر از هنرپيشگي در بازيهاي ورزشي گذشت . بعدها در موسسه معروف "لي استراسبورگ" آموزش بازيگري ديد.
در جواني در باشگاه پسران ميامي آموزش دفاع شخصي ديد ، سپس در همان باشگاه شروع به آموزش بوكس كرد و تصميم گرفت در مسابقات بوكس شركت كند. در 12 سالگي براي اولين بار در يك مسابقه بوكس در دسته خروس وزن با نام ميكي رورك شركت كرد و برنده شد. تمرينات بكس را در سالن ورزشي " 5th Street" ادامه داد. در 1969 در حاليكه وزنش حدود 70 كيلوگرم بود با قهرمان سابق سبك وزن جهان بنام لوييس رودريگز مسابقه داد و در اين مسابقه آسيب ديد. در سال 1971 در مسابقات "دستكش طلايي" فلوريدا بار ديگر بسختي آسيب ديد بطوريكه پزشكان توصيه كردند يكسال استراحت كند اما رورك ترجيح داد از مسابقات بوكس براي هميشه كناره گيري كند . در طول سالهاي 1968 تا 1972 در 26 مسابقه رسمي بوكس آماتور شركت كرد كه حاصل كارش 6 باخت و 20 پيروزي بود كه 17 مسابقه را با ناك اوت برنده شد 4 بار هم نتوانست مسابقه را به انتها برساند.
سالها بعد در 1991 رورك تصميم گرفت بعنوان يك حرفه اي به مسابقات بوكس برگردد و در اين راه "تومي تورينو" كه يك بوكسور حرفه اي بود به كمك كرد و تحت مربيگري " فردي روچ" در سالن " Outlaw Boxing Club" در لس آنجلس و سالن " 5th Street" شروع به تمرين كرد. در بوكس حرفه اي بنام "El Marielito" معروف بود. در سال دوم شروع بكارش بعنوان بوكسور حرفه اي وي توانست 1 ميليون دلار بدست آورد و در ژوئن 1994 عكسش بر روي جلد مجله "World Boxing" چاپ شد. ميكي رورك با قهرمانان دنيا نظير "جيمز توني" ، "جان ديويد جكسون" و "تومي ماريسون" مبارزه كرد. رورك مي خواست 16 مسابقه حرف اي داشته باشد و سپس براي يك عنوان جهاني مبازه كند اما بعد از 7 مسابقه در سال 1995 كنار رفت و به آرزويش براي داشتن يك عنوان جهاني نرسيد. نتايج اين دوره از زندگي رورك جراحتهايي در صورتش بود كه مجبور شد چندين عمل جراحي انجام دهد.
از اواخر دهه 70 و اوايل دهه 80 با بازي در فيلمهايي مانند Fade to Black ، Heaven's Gate ، Body Heat شروع به بازيگري كرد. در سال 2005 در فيلم "Sin City" بازي كرد و با بازي در فيلم "The Wrestler" توانست جايزه بهترين بازيگر در بخش درام را در جشنواره معتبر گولدن گلوب بدست آورد.
بعنوان هنرپيشه توانسته است در جشنواره هاي مختلف 11 بار جايزه كسب كند و بيش از 6 بار ديگر نيز كانديداي كسب جايزه بوده است. معتبر ترين جايزه اي كه بدست آورده است گولدن گلوب بوده است. ميكي رورك براي فيلم "The Wrestler" كانديداي اسكار نيز شده است و بايد ديد كه مانند گولدن گلوب موفق به بردن با اهميت ترين جايزه دنياي سينماي حرفه اي خواهد شد ؟
در 31 ژانويه 1981 با "دبرا فيور" ازدواج كرد و بعداز جدايي از دبرا در سال 1989 ، در 26 ژوئن 1992 با "كير اوتيس" ازدواج كرد كه شش سال بعد در دسامبر 1998 از هم طلاق گرفتند.
در سال 1994 به اتهام تجاوز دستگير شد.
يك سالن بنام "Shapiro" در غرب هاليوود دارد.
در 19 آوريل 1999 بعلت حمله به يك مركز پزشكي دستگير شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر