۱۳۸۷ بهمن ۱۲, شنبه

تام كروز (Tom Cruise)


تام كروز متولد 3 جولاي 1962 نيويورك است. نام كامل وي توماس كروز ماپوثر چهارم مي باشد. از طرف پدري انگليسي و آلماني است و از طرف مادري آلماني و ايرلندي مي باشد.
در 14 سالگي آرزو داشت روزي يك راهب شود بطوريكه در مدرسه ديني Franciscan ثبت نام كرد.
تام سه خواهر دارد و تنها پسر خانواده است. والدينش مدام در حال جابجايي بودند بطوريكه تا سن 14 سالگي به 15 مدرسه مختلف در ايالات متحده و كانادا رفت. سرانجام بهمراه مادرش و ناپدري اش در گلن ريج ايالت نيوجرسي مستقر شدند.
در دبيرستان به بازيگري علاقه پيدا كرد و كم كم علاقه اش به روحاني شدن جاي خود را به هنرپيشه شدن داد.
در سال 1981 با بازي در يك نقش كوچك در فيلم Endless Love وارد دنياي سينما شد. اگرچه قد "تام كروز" كوتاهتر از حد معمول بود و قيافه اش نيز ويژه نبود اما در عرض 5 سال تام كروز به قله بازيگري رسيد و با بازي در فيلمهايي چون : Top Gun و The Color of Money در سال 1986 ، Rain Man در 1988 و Born on the Fourth of July در 1989 يكي از ستارگان هاليوود در نيمه دوم دهه 80 قرن بيستم شد. در 9 مه 1987 با ميمي روجرز ازدواج كرد و در 4 فوريه 1990 از هم جداشدند.
با شروع دهه 90 تام كروز يكي از محبوبترين ستارگان سينما بود و بطور متوسط در اين دهه براي بازي در هر فيلم بيش از 15 ميليون دلار دريافت كرد البته اين مبلغ جداي از مبالغي است كه براي مشاركت در ساخت فيلمهايي مانند Mission: Impossible بدست آورد ، درآمد كروز از اين فيلم بيش از 70 ميليون دلار بود. در 24 دسامبر 1990 با نيكول كيدمن ازدواج كرد. در دهه 90 دوبار كانديداي اسكار شد. در اين دهه همچنين از اعتقادش به كليساي كاتوليك دست كشيد و به كليساي Scientology ايمان آورد.
با شروع قرن بيست ويكم تام كروز با بازي در فيلمهايي مانند: Valkyrie ,Tropic Thunder,Lions for Lambs,Mission: Impossible III,War of the Worlds,Collateral ,The Last Samurai , Austin Powers in Goldmember , Minority Report ,Vanilla Sky , Mission: Impossible II به درخشش ادامه داد.
در 8 اگوست 2001 از نيكول كيدمن جدا شد. ازسال 2001 تا 2004 با پنه لوپه كروز زندگي كرد. در 18 نوامبر 2006 با كتي هولمز ازدواج كرد ، در حاليكه بچه اين دو در 18 آوريل 2006 بدنيا آمده بود .
تفريحات مورد علاقه اش سقوط آزاد، غواصي و خلباني است ، تام در سال 1994 موفق به دريافت گواهينامه خلباني شد.
چهل و يكمين ستاره سكسي تاريخ سينما طبق نظر مجله Empire در سال 1995
سومين ستاره تاريخ سينما از ديد مجله Empire بريتانيا در سال 1997
مجله People در سالهاي 1990 ،1991 و 1997 تام كروز را يكي از 50 فرد زيباي زمين دانست.
در سال 1997 بعنوان شيك پوشترين ستاره سينما انتخاب شد.
اولين بازيگر تاريخ كه 5 فيلمش بطور پياپي بيش از 100 ميليون دلار فروش كرد. اين فيلمها عبارتند از : A Few Good Men در سال 1992 ،The Firm سال 1993 ، Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles سال 1994 ، Mission: Impossible سال 1995 ، Jerry Maguire سال 1996
در فاصله سالهاي 1986 تا 2005 تام كروز هفت بار نامش بعنوان ستاره اي آورده شد كه بيشترين درآمد را ايجاد مي كند ، از اين لحاظ بالاتر از ستارگاني مانند تام هنكس با 6 بار و كلينت ايستوود ، بينگ كراسبي و برت رينولدز با 5 بار ايستاد. البته در سال 2008 ويل اسميت براي سال هشتم داراي رتبه اول فروش شد و از تمام ستارگان پيش افتاد.



۱۳۸۷ بهمن ۱۱, جمعه

اخبار هاليوود

دختر سري جري لوييس ؟
ادعاي عجيب يك زن در دنياي سينما خبرساز شد. اين زن مدعي شده است كه دختر اسطوره كمدي "جري لوييس" است و قادر است كه اين ادعا را ثابت كند. وي كه با نام "سوزان كلينمن" متولد شده است ، اكنون خود را "سوزان لوييس" مي نامد و مي گويد كه مادرش در سال 1952 با "جري لوييس" ارتباط داشته است.سوزان مدعي است كه مادرش با اين كمدين پرآوازه در كلوب شبانه معروف نيويورك يعني "كوپاكابانا" جاييكه "جري لوييس" و "دين مارتين" با هم برنامه اجرا مي كردند آشنا شدند. با توجه به وضعيت زندگي سوزان كه فاقد محل زندگي است ، بسياري اين ادعا را به منظور اخاذي تلقي كردند اما از طرفي شباهت سوزان و جري باور نكردني است. سوزان گفته است كه حاضر است براي اثبات ادعايش آزمايش DNA بدهد. تا بحال "جري لوييس" حاضر به توضيح در اين زمينه نشده است.
موافقت بيمه براي پرداخت حق بيمه به دختر هيث لجر
شركتي كه هيث لجر هنرپيشه فقيد و برنده جايزه گولدن گلوب را بيمه كرده بود موافقت كرد كه 10 ميليون دلار بابت قرارداد بيمه لجر به دخترش ماتيلدا بپردازد
نارنينا در Fox
بعد از آنكه كمپاني ديزني اعلام كرد بر روي فيلم ديگري از مجموعه نارنينا سرمايه گذاري نمي كند ، 20th Century Fox امتياز دنباله هاي اين مجموعه تخيلي را بدست آورد و قسمت جديد اين مجموعه توسط اين كمپاني تهيه خواهد شد.
مبارزه پاتريك سوايز با سرطان
چند هفته پيش پاتريك سوايز 56 ساله اعلام كرد كه براي شيمي درماني و روشهاي ديگر درمان سرطان پير شده است و توانايي لازم را براي درمان بيماري اش ندارد و مي خواهد مدت باقيمانده از عمرش را بجاي سپري كردن در بيمارستان در آرامش بسر برد ، اما گزارشها حاكي از اين است كه اين بازيگر معرف سينما حاضر به شيمي درماني شده است.
اليزابت هاسلبك دوباره باردار شد
اليزابت هاسلبك اعلام كرد كه او و شوهرش "تيم هاسلبك" (بازيكن سابق فوتبال) منتظر بدنيا آمدن سومين بچه خود هستند.
تحقيق بريتانياييها از نحوه توليد هري پاتر
بدنبال آسيب ديدگي جدي يك بدلكار در زمان فيلمبرداري قسمت جديد هري پاتر ، مقامات بريتانيايي اعلام كردند كه در حال بررسي علل وقع حادثه هستند. كمپاني برادران وارنر نيز اعلام كرد كه اين بدلكار در يك استوديو نزديك لندن آسيب ديده است. قسمت جديد مجموعه هري پاتر " Harry Potter and the Deathly Hallows " نام دارد.
مگان جانشين آنجي؟
بنظر ميرسد انجلينا جولي با فعاليتهاي خيرخواهانه اش مي خواهد مادر ترزا شود و گويا كسيكه روزي ملكه سكس جهان بود تاجش را از دست خواهد داد. خبرها حاكي از آنست كه مگان فاكس جانشين احتمالي آنجلينا در قسمت جديد Tomb Raider خواهد شد.البته بايد اقرار كرد كه مگان مومشكي در حال حاضر سكسي تر و جذابتر از انجلينا جولي است.

۱۳۸۷ بهمن ۱۰, پنجشنبه

كيرا نايتلي (Keira Knightley)


كيرا نايتلي در 26 مارس 1985 در ميدلسكس انگليس بدنيا آمد. نا م كامل وي "كيرا كريستينا نايتلي" است . پدرش " ويل نايتلي " بازيگر و مادرش " شارمان مكدونالد " بازيگر و نمايشنامه نويس مي باشد.
اولين بار در سن هشت سالگي در دو قسمت از يك سريال تلويزيوني بنام "Screen One: Royal Celebration" بازي كرد ، اما اولين نقش قابل توجه اش را در سال 1999 با بازي در Star Wars: Episode I - The Phantom Menace بدست آورد. از آن زمان از او براي بازي در فيلمهاي بسياري دعوت شد.
كيرا هيچگونه آموزش رسمي بازيگري نديده است و در يك مدرسه معمولي در شهر تدينگتون استان " ميدلسكس " انگليس درس خواند و تنها آموزش رقص ديده است ، اما اكنون بعنوان يكي از ستارگان عالم سينما شناخته مي شود.
در طول سال 2000 كيرا نايتلي مشغول بازي در فيلم The Hole بود ، كيرا براي اولين بار در اين فيلم در يك صحنه برهنه ظاهر شد و با توجه به اينكه در آن موقع 15 سال داشت ، پخش فيلم بدليل مسايل قانوني تا 16 سالگي وي به تعويق افتاد.
اولين بار در فيلم " شاهزاده خانم دزدان " بعنوان بازيگر نقش اول بازي كرد، اين فيلم در سال 2001 توسط كمپاني والت ديزني تهيه شد.
در سال 2002 در فيلم Bend It Like Beckham بازي كرد . اين فيلم تنها 3.5 ميليون پوند هزينه داشت كه در زمره فيلمهاي بسيار كم هزينه است ، اما در گيشه فقط 11 ميليون پوند در انگليس فروش كرد و فروشش در ديگر كشورهاي جهان بالغ بر 76 ميليون دلار بود. در اين سال كيرا شروع به تحصيل در كالج Esher در رشته ادبيات انگليسي و تاريخ سياسي كرد. همزمان كار بازيگري را نيز ادامه داد و در سال 2002 براي اولين بار سعي كرد در يكي نقشهاي كارهاي شكسپير را بازي كند ، نقش " هلنا " در فيلم The Seasons Alter كه در واقع يك برداشت مدرن از نمايشنامه "A Midsummer Night's Dream" بود و البته براي اين نقش هيچگونه دستمزدي دريافت نكرد.
با " اندي هريس" كه تهيه كننده است در هنگام اولين نمايش فيلم " خاطرات بريجيت جونز " ملاقات كرد و پس از آن كيرا تصميم گرفت كه تحصيل را رها كند وتمام وقت به كار بازيگري بپردازد.
نتيجه اين ملاقات بازي نايتلي در نسخه تلويزيوني " دكتر ژيواگو " بود. اين يك كار پرهزينه تلويزيوني بود و سناريواش توسط "اندرو ديويس" نوشته شده بود.
در سال 2003 بازي در فيلم پرهيجان Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl باعث معروف شدن بيش از پيش وي شد.
فيلم بعدي وي King Arthur بود . براي بازي در اين فيلم سه ماه دوره ديد ، اين دوره شامل روزانه 2 ساعت وزنه برداري ، 3 ساعت بوكس و مبارزه و همچنين سواركاري بود.
در سال 2005 در فيلمهاي The Jacket و "Pride & Prejudice" (غرور و تعصب) بر اساس رمان تحسين شده جين اوستين بازي كرد. در سال 2006 غرور و تعصب كانديداي شش جايزه "بافتا" شد اما كيرا نايتلي در ميان نامزدها ديده نمي شد اما به دليل بازي در اين فيلم كانديداي جايزه اسكار گرديد كه البته موفق به دريافت آن نشد. در اين سال عكس برهنه وي بر روي جلد مجله Vanity Fair مدتها موضوع مطبوعات بود.
فسمت دوم فيلم دزدان كاراييب با نام Pirates Of The Caribbean: Dead Man's Chest با بازي وي و جاني دپ بسياري از ركوردها را در گيشه جابجا كرد و سومين فيلم پرفروش تا آن زمان شد.
در اوايل سال 2007 بخاطر منتشر شدن عكسي از وي در حاشيه خبر مرگ يك دختر بخاطر بي اشتهايي درحاليكه بيكيني به تن كرده بود ، از روزنامه The Daily Mail شكايت كرد ، دادگاه روزنامه را به پرداخت غرامت محكوم كرد و كيرا تمام مبلغ جريمه را صرف فعاليتهاي خيرخواهانه كرد. در اين سال در قسمت سوم دزدان كاراييب بازي كرد ، اين فيلم با نام Pirates Of The Caribbean: At World's End فروش بسياري داشت و پنجمين فيلم پرفروش تا آن زمان شد.
كيرا نايتلي از طرفداران و حاميان باشگاه وستهام يونايتد است.
در سال 2004 بعنوان خواستني ترين زن مجرد انگليش معرفي شد.
فريبنده ترين هنرپيشه زن در سال 2004 از ديد مجله Glamour
زيباترين فرد مشهور دنيا در سال 2004 طبق نظر مجله New Woman
جذابترين ستاره سينما در تمام دوران طبق نظر مجله Empire
در سال 2004يازدهمين زن جذاب در سال 2005 براساس نظر FHM
طبق نظر سنجي انجمن ملي سلطنتي نابينايان بريتانيا وي پس از شون كانري داراي جذابترين صداي دنياست.
پنجاه و سومين فرد جذاب دنيا در سال 2005 از نظر مجله Maxim
در سال 2005 The Daily Mirror كيرا نايتلي را هنرپيشه زن سال معرفي كرد.
نهمين فرد جذاب دنيا در سال 2006 از نظر مجله Maxim
پنجمين زن جذاب در سال 2006 براساس نظر FHM
بيستمين فرد جذاب دنيا در سال 2007 از نظر مجله Maxim
سايت indiecritics.com وابسته به منتقدان مستقل وي را خوشگلترين زن دنيا انتخاب كرد.
Forbes كيرا نايتلي را در سال 2007 در ليست 100 فرد قدرتمند دنيا در جايگاه هفتاد و يكم قرارداد.
دهمين ستاره جذاب سينما در سال 2007 طبق نظر مجله Empire
دهمين زن جذاب در سال 2008 براساس نظر FHM
كيرا نايتلي برنده 17 جايزه و كانديداي 37 جايزه ديگر از جشنوارههاي مختلف است. يكبار نامزدي اسكار براي فيلم غرور و تعصب ، يكبار نامزد جايزه BAFTA ، دوبار كانديداي Golden Globe ، چهار بار نامزد جايزه از جشنواره MTV و ... نشانه توانمندي وي در عرصه بازيگري است.

۱۳۸۷ بهمن ۹, چهارشنبه

اودري هپبورن (Audrey Hepburn)

"اودري كاتلين روستون" يا بقول همگان "اودري هپبورن" در 4 مه 1929 در بلژيك بدنيا آمد. پدر او يك بانكدار ثروتمند و از يك خانواده اشراف زاده انگليسي بود و مادرش يك بارونس هلندي بود.
بعداز جدايي والدينش از هم ، اودري با مادرش به لندن رفت ودر آنجا در يك مدرسه خصوصي دخترانه شروع به تحصيل كرد. بعدها مادرش به هلند رفت. وقتي كه در تعطيلات با مادرش به آرنهم هلند رفته بود ، ارتش هيتلر به آنجا حمله كرد و شهر به تصرف آلمانها درآمد و در مدت اشغال شهر سختترين دوران زندگي اش را تحمل كرد.بعدها گفت كه در اين مدت مجبور به خوردن پياز گل لاله و چمن نيز شده است . وقتي در سال 1959 به وي پيشنهاد بازي در نقش "آن فرانك" را بعنوان يك دخترجوان هلندي در دوران جنگ دادند ، اين پيشنهاد را رد كرد به دليل اينكه خاطرات دردآورجنگ را برايش زنده مي كرد.
در طول نبرد آرنهم ، اودري 16 ساله بعنوان پرستار داوطلب در يك بيمارستان كار كرد و يكي از مجروحاني كه وي از آنها مراقبت كرد يك چترباز جوان انگليسي بنام "ترنس يانگ" بود كه سالها بعد فيلم Wait Until Dark را با هنرنمايي اودري هپبورن كارگرداني كرد.
بعد از آزادي به مدرسه باله در لندن رفت و سپس به عنوان مدل شروع بكار كرد و در اينكار مورد توجه قرار گرفت.
اولين قرارداد همكاري اش در يك فيلم را در سال 1948 براي فيلم اروپايي Nederlands in 7 lessenامضا كرد.
اولين بار كه در يك فيلم يك نقش داراي ديالوگ داشت مربوط به فيلم Young Wives' Tale بود كه در سال 1951 در اين فيلم در نقش "اوا لستر" بازي كرد.
با مهاجرت به امريكا خواست شانس خود را براي بازي در هاليوود امتحان كند. بلافاصله بعد از رفتن به امريكا در فيلم Roman Holiday در سال 1953 بازي كرد و به خاطر بازي در اين فيلم برنده جايزه اسكار بهترين بازيگر زن شد. اين موفقيت باعث محبوبيت اودري شد بطوريكه نقشهاي زيادي به او پيشنهاد شد.
در سال 1954 بخاطر بازي در فيلم Sabrina نامزد جايزه اسكار شد و در 25سپتامبر همين سال با "مل فرر" ازدواج كرد . در سال 1957 در فيلم كلاسيك Funny Face بازي كرد.
اودري 5 بار نامزد جايزه اسكار شد و يكبار هم موفق به دريافت آن گرديد. بسياري اوج كار وي را بازي در فيلم Breakfast at Tiffany's در سال 1961 مي دانند ، هرچند بازي وي در سال 1964 در فيلم My Fair Lady نيز بسيار درخشان بود ، بطوريكه وقتي از ركس هريسون (هم بازي وي در اين فيلم) درباره بازيگر زن مورد علاقه اش سوال كردند ، جواب داد "Audrey Hepburn in 'My Fair Lady"'
با پايان دهه شصت ميلادي به ويژه پس از جدايي از همسرش(در 5 دسامبر 1968) در حاليكه هنوز در دوران اوج بازيگري اش بود تصميم گرفت بازنشست شود. در 19 ژانويه 1969 با دكتر آندره دوتي ازدواج كرد. بعد از آن گاهي اوقات در برخي فيلمها ظاهر شد.
در سال 1988 سفير ويژه يونيسف براي كمك به كودكان آمريكاي لاتين و آفريقا شد.
اودري هپبورن زبانهاي انگليسي ، اسپانيايي ، فرانسوي ، هلندي و ايتاليايي را روان و فصيح صحبت مي كرد.
آخرين فيلمي كه درآن ظاهر شد فيلم Always در سال 1989 بود.
بعد از جدايي از همسر دومش در سال 1982 سالهاي پاياني زندگي اش را با روبرت ولدرز گذراند.
اودري هپبورن در 20 ژانويه 1993 براثر ابتلا به سرطان روده در سوييس در گذشت، وي بهنگام مرگ 64 ساله بود.در مجموع در 31 فيلم سينمايي نقش آفريني كرد. زيبايي و سبك بازي اودري هپبورن همواره در تاريخ فيلمسازي خواهد درخشيد.
مجله Empire نام وي را بعنوان يكي از 100 ستاره تاريخ فيلمسازي آورده است.
يكي از 50 فرد زيباي جهان در سال 1990(در سن 61 سالگي) به انتخاب مجله People
هشتمين ستاره جذاب تاريخ فيلمسازي به انتخاب مجله Empire
5 فيلم وي در ليست 100 داستان عاشقانه ايالات متحده قراردارند. اين ليست توسط انستيتو فيلم آمريكا در سال 2002 تهيه شد. اين فيلمها عبارتند از: Roman Holiday (رتبه چهارم) ، My Fair Lady (رتبه دوازدهم) ، Sabrina (رتبه پنجاه و چهارم) ،Two for the Road (رتبه پنجاه وهفتم) ، Breakfast at Tiffany's (رتبه شصت و يكم)
TheAge.com اودري هپبورن را زيباترين فرد با زيبايي طبيعي در تمام زمانها دانست.
مجله Premiere اودري هپبورن را هيجدهمين ستاره بزرگ سينما در تمام دوران انتخاب كرد.
انستيتو فيلم امريكا نام اودري هپبورن را بعنوان سومين اسطوره بزرگ سينما آورده است.
در سال 2000 جنيفر لاو هويت نقش وي را در فيلم تلويزيوني " داستان اودري هپبورن" بازي كرد.
در خاطرات خود مي نويسد كه با خود عهد كرد كه هيچگاه وزنش بيش از 53 كيلوگرم نشود وباستثناي روزهاي بارداري اش همواره به اين عهد وفادار ماند.
شركت خدمات پستي ايالات متحده تمبري را به يادبود وي بعنوان اسطوره هاليوود و بشردوست ، منتشر كرد.
مبلغ قراردادش براي بازي در فيلم My Fair Lady در سال 1964 يك ميليون و يكصد هزار دلار بود.
لباسي كه در فيلم Breakfast at Tiffany's پوشيده بود در حراجي كريستي در 5 دسامبر 2006 به قيمت 920 هزار دلار فروخته شد.
خوانندگان مجله" New Woman" در سال 2006 اودري هپبورن را زيباترين زن تمام دوران انتخاب كردند.
اودري و كاترين هپبورن تنها برندگان جايزه اسكار بهترين بازيگر زن هستند كه با وجود همنام بودن هيچ نسبتي با هم ندارند.
يك اسكار ، سه جايزه بافتا ، يك جايزه امي ، سه گولدن گلوب و... در مجموع بيست و سه جايزه معتبر سينمايي بعلاوه 24 بار نامزدي از جشنواره هاي مختلف فقط براي 31 فيلم دليلي قاطع براي اسطوره بودن "اودري هپبورن" در تاريخ سينماي جهان است .

۱۳۸۷ بهمن ۸, سه‌شنبه

جانت جكسون (Janet Jackson)


جانت جكسون در 16 مه 1966 در اينديانا بدنيا آمد . نام كامل وي جانت داميتا جو جكسون (Janet Damita Jo Jackson) است و كوچكترين عضو خانواده مي باشد .
بعد از بدنيا آمدنش برادران وي يك گروه تشكيل دادند كه بعدها بنام جكسون5 معروف شد. در حاليكه جانت و خواهرانش در يك خانه محقر در اينديانا بودند ، برادرانش بهمراه پدرش جو زندگي عجيبي در لس آنجلس داشتند.
بعدها به برادرانش پيوست و در ابتدا زير سايه نام آنها بود اما كم كم معروف شد. بزودي استعداد خود را بروز داد و از سال 1977 شروع به كار در تلويزيون كرد و با بازي در نمايش تلويزيوني "Different Strokes" معروف شد.
در 7 سپتامبر 1984 با دوستش جيمز ديبرگ ازدواج كرد اما اين ازدواج زياد بطول نيانجاميد و در 18نوامبر 1985 ازهم جدا شدند.
با امضاي قرارداد با شركت A&M اولين آلبوم خود را ضبط كرد هرچند اينكار با فروش موفقي روبرو نشد. 2 سال بعد او آلبوم "Dream Street" را اريه كرد كه باز هم فروش خوبي نداشت. يكسال بعد با " Jimmy Jam and Terry Lewis" براي ضبط سومين كارش قرارداد بست و آلبوم "Control" را ارايه داد. اين آلبوم 5 ميليون نسخهدر آمريكا فروخت. جانت جكسون مصصم بود كه اين موفقيت را تكرار كند و البوم بعدي اش بنام "Rhythm Nation 1814" تعداد 9 ميليون نسخه در آمريكا فروخت.
در سال 1991 عاشق يكي از رقاصهاي شو ويديويي خواهرش (لاتويا جكسون ) شد ، اين رقاص Rene Elizondo بود و جانت بطور محرمانه در 31 مارس 1991 با وي ازدواج كرد. در همين سال در پياده روي مشاهير هاليوود يك ستاره بنام وي نامگذاري شد.
پنجمين آلبومش بنام "جانت" 10 ميليون كپي در آمريكا فروخت. 2 سال بعد موفقترين آلبومش بنام "Design of a Decade" را منتشر كرد.در 13 مارس 2000 از همسرش جدا شد.
جانت جكسون تنها عضو خانواده جكسون است كه موفق به نامزدي اسكار شده است. در فوريه 2004 در يك نمايش تلويزيوني زمانيكه با جاستين تيمبرليك برنامه اجرا مي كرد سينه راستش بصورت تصادفي از لباسش خارج شد.Google اعلام كرد بعد از اين حادثه نام جانت جكسون بيش از هر كلمه ديگري توسط كاربران جستجو شده است.
جانت جكسون تنها زن خواننده تاريخ Rock & Roll است كه نامش پنج بار پياپي در ليست كارهاي پرفروش ثبت شده است .در فاصله سالهاي 1986 تا 1996 پنج آلبومش پرفروشترين آلبومهاي سال بودند. آلبومهاي "Control", "Janet Jackson's Rhythm Nation", "Janet", "The Velvet Rope" و "All For You"همگي پرفروشترين آهنگهاي زمان خود بودند كه در مجموع بيش از 60 ميليون نسخه از آنها فروخته شد. از لحاظ ميزان فروش اهنگها پس از مدونا دومين خواننده زن تاريخ است.
آرزو بزرگ زندگي اش تحصيل در رشته حقوق است.
يكي از ده زن جذاب سال 2001 از ديد خواننده هاي مجله Black Men Magazine
سي وهفتمين زن جذاب جهان در سال 2005 از نظرFHM
دهمين زن جذاب دنيا از نظر VH1
9 باراز جشنوارههاي مختلف از جمله Grammy برنده جايزه شده و بيش از 7 بار نيز كانديداي دريافت جايزه شده است.

۱۳۸۷ بهمن ۷, دوشنبه

تولدت مبارك پل

26 ژانويه روز تولد پل نيومن است . ستاره اي كه سپتامبر سال گذشته در 84 سالگي درگذشت.پل نومن برنده جايزه اسكار و كسي بود كه 9 بار نامزد دريافت اين جايزه شد. وي علاوه بربازيگري راننده ماشينهاي مسابقه نيز بود. نيومن در زندگي زناشويي نيز يك نمونه بود ، وي و "جواني وودوارد" 50 سال با هم زندگي كردند.

تصاويري از آنجلينا جولي
























آن هاثاوي (Anne Hathaway)

آن هاثاوي در 12 نوامبر 1982 در بروكلين نيويورك بدنيا آمد اما در نيوجرسي بزرگ شد وداراي اصالتي فرانسوي ، ايرلندي و آلماني است وهمچنين يكي از اجداد وي سرخپوست است. نام كامل وي آن ژاكلين هاثاوي است. مادرش كيت مك كالي بازيگروخواننده مي باشد و پدرش جرارد وكيل است.جالب است بدانيد كه همسر ويليام شكسپير نيز نامش آن هاثاوي است .
در نوجواني مدتي دچار افسردگي شد. اولين نقشش را در سال 1999 در يك سريال تلويزيوني بنام Get Real ايفا كرد اما با بازي در فيلم خاطرات پرنسس (The Princess Diaries) در سال 2001 به شهرت رسيد. كارگردان اين فيلم (گري مارشال) در باره هاثاوي گفت :" هاثاوي داراي استعداد چندگانه است كه تركيبي از جوليا رابرتز ، اودري هپبورن و جودي گارلند مي باشد".در اين سال مجله People از وي بعنوان يكي از ستاره هاي در حال پيشرفت نام برد.
در سال بعد نيز در فيلم Nicholas Nickleby بازي قابل توجهي از خود ارايه داد.
در سال 2004 در فيلم Ella Enchanted درخشان ظاهر شد و در همين سال در قسمت دوم خاطرات پرنسس بازي كرد. پس از بازي در قسمت دوم خاطرات پرنسس در فيلمهاي خانوادگي و دوستانه ظاهر نشد و شروع به بازي در نقشهايي متفاوت با فيلمهاي قبلي اش كرد.
در سال 2005 در Havoc و Brokeback Mountain از ظاهر يك دختر معصوم فاصله گرفت . در يك مصاحبه اعلام كرد كه بازي در فيلمهاي خانوادگي به اين معني نيست كه شخصيت اش شبيه كاراكترهاي اينگونه فيلمهاست و يا اينكه حاضر نيست در ديگر فيلمها برهنه ظاهر شود.
لبخند "آن هاثاوي" يكي از نشانه هاي وي محسوب مي شود. قبلا گياهخوار بود اما اكنون نيست. در سال 2005 يك هفته در نيكاراگوا در برنامه واكسناسيون هپاتيت A به كودكان شركت كرد.
كيت بلانچت ، سيجرني ويور و ميشله فايفر بازيگران مورد علاقه وي هستند اما مدل بازيگري اش را به اما تامسون ، كيت وينسلت و مريل استريپ نزديك مي داند. ادامه تحصيل در دانشگاه نيويورك يكي از برنامه هاي زندگي اش است.
در سالهاي 2002 و2005 مجله Teen People نام وي را در ليست 25 ستاره جذاب زير 25 سال آورد.
FHM وي را بعنوان هشتاد و پنجمين زن سكسي جهان در سال 2006 انتخاب كرد.
هشتادمين زن خواستني جهان طبق نظر سايت اينترنتي Askmen در سال 2006
يكي از صد زن زيباي جهان در سال 2006 و 2007 در ليست مجله People
ششمين ستاره خوشپوش (شيك) هاليوود در سال 2007 در ليست مجله InStyle
هيجدمين زن سكسي تاريخ فيلمسازي در ليست سال 2007مجله Empire
شصت و سومين زن خواستني جهان طبق نظر سايت اينترنتي Askmen در سال 2007
FHMدر سال وي را بعنوان پنجاه و يكمين زن سكسي جهان در سال 2008 انتخاب كرد.
آن هاثاوي تا بحال هفت بار برنده جايزه از جشنوارههاي مختلف شده است و بيش از 12 بار نيز نامزد دريافت جايزه بوده است.


۱۳۸۷ بهمن ۶, یکشنبه

برندگان جوايزجشنواره Screen Actors Guild - SAG


برندگان جوايزجشنواره اتحاديه بازيگران سينما (Screen Actors Guild ) اعلام شد.مهمترين جوايز اين جشنواره بشرح ذيل مي باشد:

بهترين بازيگر نقش اول مرد: شن پن براي فيلم Milk

بهترين بازيگر نقش اول زن : مريل استريپ براي فيلم Doubt
بهترين بازيگر نقش مكمل مرد : هيث لجر براي فيلم The Dark Knight
بهترين بازيگر نقش مكمل زن : كيت وينسلت براي فيلم The Reader
بهترين بازيگر مرد در سريال كمدي تلويزيوني : الك بالدوين
بهترين بازيگر زن در سريال كمدي تلويزيوني : تينا في
بهترين بازيگر مرد در سريال درام تلويزيوني : هيو لوري
بهترين بازيگر زن در سريال درام تلويزيوني : سالي فيلد

كريستينا اپلگيت (Christina Applegate)


كريستينا اپلگيت در 25 نوامبر 1971 در هاليوود بدنيا آمد . پدركريستينا روبرت تهيه كننده موسيقي و مادرش نانسي پرايدي هنرپيشه و خواننده است. خانواده وي يكي از قديميترين خانوادهاي هلندي در آمريكا محسوب مي شوند.
كمي بعد از بدنيا آمدن كريستينا پدر و مادرش از هم جدا شدند. پدركريستينا از ازدواج بعدي اش داراي دو فرزند بنامهاي آليسا (1977) و كيل (1981) مي باشد كه كريستينا ، آليسا را بهترين دوست خود مي داند حتي زمانيكه اليسا به كالج مي رفت ، اين دو با هم زندگي مي كردند.
زمانيكه 5 ماهه بود مادرش از وي در يك آگهي بازرگاني استفاده كرد. مادرش بعد از جدايي ديگرهيچگاه ازدواج نكرد ، وي يك اهنگ بنام دنياي كريستينا براي دخترش خواند.
كريستينا يكي از اعضا جمعيت حمايت از حيوانات است. مطالعه كتابهايي با موضوعات معنوي و مذهبي از جمله علايق او محسوب مي شود و يك گياهخوار است.
در 20 اكتبر 2001 با جوناتان اسكيچ ازدواج كرد كه اين ازدواج در 10 اگوست 2007 به طلاق انجاميد.
در سال 2008 متوجه شد كه سرطان سينه دارد و بهمين دليل مورد عمل جراحي قرار گرفت.
در سال 1999 مجله People وي را بعنوان يكي از 50 فرد زيباي جهان انتخاب كرد.
تا بحال از جشنواره هاي مختلف 12 جايزه برده است و 12 بارهم جز كانديداها بوده است. سه بار نامزد گولدن گلوب شده است و يكبار هم برنده جايزه Emmy شده است.