۱۳۸۷ بهمن ۷, دوشنبه

آن هاثاوي (Anne Hathaway)

آن هاثاوي در 12 نوامبر 1982 در بروكلين نيويورك بدنيا آمد اما در نيوجرسي بزرگ شد وداراي اصالتي فرانسوي ، ايرلندي و آلماني است وهمچنين يكي از اجداد وي سرخپوست است. نام كامل وي آن ژاكلين هاثاوي است. مادرش كيت مك كالي بازيگروخواننده مي باشد و پدرش جرارد وكيل است.جالب است بدانيد كه همسر ويليام شكسپير نيز نامش آن هاثاوي است .
در نوجواني مدتي دچار افسردگي شد. اولين نقشش را در سال 1999 در يك سريال تلويزيوني بنام Get Real ايفا كرد اما با بازي در فيلم خاطرات پرنسس (The Princess Diaries) در سال 2001 به شهرت رسيد. كارگردان اين فيلم (گري مارشال) در باره هاثاوي گفت :" هاثاوي داراي استعداد چندگانه است كه تركيبي از جوليا رابرتز ، اودري هپبورن و جودي گارلند مي باشد".در اين سال مجله People از وي بعنوان يكي از ستاره هاي در حال پيشرفت نام برد.
در سال بعد نيز در فيلم Nicholas Nickleby بازي قابل توجهي از خود ارايه داد.
در سال 2004 در فيلم Ella Enchanted درخشان ظاهر شد و در همين سال در قسمت دوم خاطرات پرنسس بازي كرد. پس از بازي در قسمت دوم خاطرات پرنسس در فيلمهاي خانوادگي و دوستانه ظاهر نشد و شروع به بازي در نقشهايي متفاوت با فيلمهاي قبلي اش كرد.
در سال 2005 در Havoc و Brokeback Mountain از ظاهر يك دختر معصوم فاصله گرفت . در يك مصاحبه اعلام كرد كه بازي در فيلمهاي خانوادگي به اين معني نيست كه شخصيت اش شبيه كاراكترهاي اينگونه فيلمهاست و يا اينكه حاضر نيست در ديگر فيلمها برهنه ظاهر شود.
لبخند "آن هاثاوي" يكي از نشانه هاي وي محسوب مي شود. قبلا گياهخوار بود اما اكنون نيست. در سال 2005 يك هفته در نيكاراگوا در برنامه واكسناسيون هپاتيت A به كودكان شركت كرد.
كيت بلانچت ، سيجرني ويور و ميشله فايفر بازيگران مورد علاقه وي هستند اما مدل بازيگري اش را به اما تامسون ، كيت وينسلت و مريل استريپ نزديك مي داند. ادامه تحصيل در دانشگاه نيويورك يكي از برنامه هاي زندگي اش است.
در سالهاي 2002 و2005 مجله Teen People نام وي را در ليست 25 ستاره جذاب زير 25 سال آورد.
FHM وي را بعنوان هشتاد و پنجمين زن سكسي جهان در سال 2006 انتخاب كرد.
هشتادمين زن خواستني جهان طبق نظر سايت اينترنتي Askmen در سال 2006
يكي از صد زن زيباي جهان در سال 2006 و 2007 در ليست مجله People
ششمين ستاره خوشپوش (شيك) هاليوود در سال 2007 در ليست مجله InStyle
هيجدمين زن سكسي تاريخ فيلمسازي در ليست سال 2007مجله Empire
شصت و سومين زن خواستني جهان طبق نظر سايت اينترنتي Askmen در سال 2007
FHMدر سال وي را بعنوان پنجاه و يكمين زن سكسي جهان در سال 2008 انتخاب كرد.
آن هاثاوي تا بحال هفت بار برنده جايزه از جشنوارههاي مختلف شده است و بيش از 12 بار نيز نامزد دريافت جايزه بوده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر