۱۳۸۷ بهمن ۲۴, پنجشنبه

جوليا رابرتز (Julia Roberts)

جوليا رابرتز 28 اكتبر 1967 در جئورجيا در يك خانواده ايرلندي بدنيا آمد. فرزند "والتر گرادي رابرتز" فروشنده جارو برقي و "بتي لو بردموس" است.
"جوليا فيونا رابرتز" در كودكي عاشق حيوانات بود و مي خواست دامپزشك شود اما وقتي بزرگ شد در رشته خبرنگاري درس خواند و زمانيكه برادرش "اريك رابرتز" موفقيتهايي در هاليوود بدست آورد ، تصميم گرفت شانس خود را در بازيگري امتحان كند.
در 1988 در 2 فيلم " Mystic Pizza" و " Satisfaction" كه فيلمهايي براي نوجوانان بود ، بازي كرد. اين دوفيلم "جوليا رابرتز" را به دوستداران سينما معرفي كرد. درخشش در فيلم "Pretty Woman" باعث نامزدي وي براي اسكار شد. براي بازي دراين فيلم برنده گولدن گلوب شد. از آن پس "جوليا رابرتز" به يكي از ستارگان محبوب هاليوود تبديل شد.
"جوليا رابرتز" بعنوان سفير حسن نيت سازمان ملل سفرهايي به كشورهاي مختلف مانند هند و هاييتي داشته است.
در 25 ژوئن 1993 با "ليل لاويت" ازدواج كرد كه در 22 مارس 1995 از هم جدا شدند. بعد از آن با چند بازيگر مانند "بنجامين برات" ، "كيفر ساترلند" ، "ماثيو پري" ، "دانيل دي لويس" و "ديلان مك درموت" رابطه داشت كه سرانجام در 4 جولاي 2002 با "دانيل مودر" ازدواج كرد. مراسم ازدواج اين دو در نيمه شب در مزرعه "جوليا" در "تاوس" برگزار شد ، تنها فرد مشهوري كه در اين جشن حضور داشت "بروس ويليس" بود. جوليا و دانيل در حال حاضر داراي 3 فرزند هستند.
در سال 1998 بازي در فيلم "غريزه اصلي" را نپذيرفت و اين نقش به "شارون استون" رسيد.
در سال 1998 بازي در فيلم "شكسپير عاشق" را نپذيرفت.
"جوليا رابرتز" درآمد حاصل از اسمش را براي تحقيقات در زمينه يك بيماري عصبي كشنده اختصاص داد. اغلب دختران 2 تا 6 به اين بيماري دچار مي شوند.
شصت وششمين ستاره سينما در تمام دوران از ديد مجله Empire
در سال 1997يكي از 50 فرد زيباي جهان در سالهاي 1990 ،1991 ، 2000 و 2005 از ديد مجله People
مجله Forbes نام وي را بعنوان قويترين فرد هاليوود آورد و از لحاظ درآمد"جوليا رابرتز" در رتبه دوازدهم قرار داد.
"جوليا رابرتز" اولين هنرپيشه زن تاريخ سينماست كه براي بازي رد يك فيلم 20 ميليون دلار دستمزد گرفت.
يكي از 25 فرد دلفريب جهان در سال 2001 از ديد مجله People
ششمين زن سكسي دنيا از نظر FHM تايوان در سال 2001
در سال 2005 مجله Premiere "جوليا رابرتز" را هفتمين ستاره بزرگ سينما در تمام دوران برگزيد.
دهمين بازيگر دهه نود از لحاظ فروش فيلمهايي كه بازي كرده بود.
يكي از طرفداران بزرگ "Aishwarya Rai" است. "جوليا رابرتز" درباره اين بازيگر معروف هندي گفته است:"زيباترين زن جهان ، زيباتر از تمام بازيگران هاليوود"
يكي از 100 فرد زيباي جهان در سالهاي 2006 از ديد مجله People
فارغ التحصيل موسسه "لي استراسبورگ" است.
در حدود 45 نقش مختلف در فيلمهاي سينمايي و برنامه هاي تلويزيوني ايفا كرده است. بيش از 70 بار كانديداي دريافت جايزه شده ، كه تا بحال 35 جايزه از جشنوارههاي مختلف برده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر