۱۳۸۷ اسفند ۱, پنجشنبه

كاترين زتاجونز (Catherine Zeta-Jones)

"كاترين زتاجونز" در 25 سپتامبر 1969 در "سوانسي" واقع در "ولز" بدنيا آمد. دختر "داي جونز" مدير سابق يك كارخانه شيريني و "پت جونز" است ، پدرش ولزي و مادرش ايرلندي است.
نام اصلي اش "كاترين جونز" بود و "كاترين زتاجونز" تركيبي است از "كاترين فير" نام مادربزرگش از طرف مادري و "زتا جونز" نام مادربزرگش از طرف پدري كه بعنوان نام هنري خود انتخاب كرد.
هنگام نوجواني آموزش رقص و آواز ديد و خيلي زود استعداد بازيگري اش را با بازي در تاتر نشان داد ، اما شهرتش را بخاطر بازي در يك سريال كمدي-درام بنام "The Darling Buds of May" محصول 1991 بدست آورد. اين سريال باعث شد تا "كاترين زتاجونز" به محبوبترين هنرپيشه زن بريتانيا تبديل شود. پس از اين سريال در چند فيلم بعنوان هنرپيشه نقش دوم بازي كرد .
نقش "سالا" در فيلم "The Phantom" مقدمه اي براي نقش آفريني وي در " The Mask of Zorro" درمقابل "آنتوني هاپكينز" و "آنتونيو باندراس" گرديد.
"كاترين زتاجونز" بعد از آن در بسياري از فيلمهاي موفق و پرهزينه مانند Entrapment در 1999 ، The Haunting در 1999 و Traffic در 2000 بازي كرد.
در 31 دسامبر 1999در "آسپن" كلورادو با "مايكل داگلاس" نامزد كرد و در 18 نوامبر 2000 ازدواج كردند و داراي يك پر بنام "ديلان داگلاس" و يك دختربنام "كاريس زتا داگلاس" هستند.
توسط مجله " People" بعنوان يكي از افراد زيباي سال 1998 انتخاب شد.
"مايكل داگلاس" و "كاترين زتاجونز" هر دو در يك روز يعني 25 سپتامبر بدنيا آمدند البته با 25 سال اختلاف.
"كاترين زتاجونز" عروس اسطوره بازيگري "كرك داگلاس" است.
كاراكتري كه در فيلم "Traffic" بازي كرد بخاطر وي به يك زن حامله تغيير كرد زيرا در آن موقع باردار بود.
در 1998 "Yahoo" اعلام كرد كه نام "كاترين زتاجونز" بيشتر از هر موضوع ديگري توسط كاربرانش جستجو شده است.
در كودكي بخاطر مشكل تنفسي مجبور به جراحي شد كه جاي آن عمل در گردنش باقيمانده است.
شصت و هشتمين زن سكس دنيا در سال 2005 و هشتاد و دومين زن سكس دنيا در سال 2006 از ديد مجله "FHM" .
قبل از ازدواج با "مايكل داگلاس" با "آنگوس مكفادين" نامزد شد.
براي نقش "جين اسميت" در فيلم "آقا وخانم اسميت" انتخاب شد كه اين نقش را نپذيرفت.
در اصل براي نقش "روكسي" در فيلم "شيكاگو" در نظر گرفته شده بود اما خودش خواست "ولما كلي" را بازي كند. نقش "روكسي" به "رنه زلوگر" رسيد كه براي آن كانديداي جايزه اسكار بهترين هنرپيشه مكمل زن شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر