۱۳۸۷ بهمن ۲۳, چهارشنبه

رنه زلوگر (Renée Zellweger)


"رنه كاتلين زلوگر" متولد 25 آوريل 1969 در"كاتي" از شهرهاي تكزاس بدنيا آمد. پدرش "اميل اريخ زلوگر" يك مهندس سوييسي بزرگ شده استراليا و مادرش "جلفريد ايرنه اندرسن" يك پرستار نروژي بود. پدر و مادر زلوگر در يك كشتي در زمان مهاجرت به آمريكا با هم آشنا شدند و در سال 1963 با هم ازدواج كردند.
در دوران دبيرستان در يك كلوب بازيگري كار مي كرد ودر همان دوران به هنرپيشگي علاقمند شد. در 1991 از دانشگاه تكزاس شهر"اوستين" در رشته انگليسي فارغ التحصيل شد. بعد از دانشگاه تصميم گرفت بصورت حرفه اي بازيگري را دنبال كند. بدليل اينكه ورود به هاليوود دشوار بود بهتر ديد كه در تكزاس بماند و در "هوستون" بدنبال بازي در فيلمها بود. در اين دوران بعنوان پيشخدمت كار مي كرد.
در سال 1994 در فيلمهاي " Reality Bites" و "The Return of the Texas Chainsaw Massacre" و در سال 1995 در فيلم "Empire Records" نقشهايي را بازي كرد. بازي در فيلم "Love and a .45" باعث تحسين منتقدان از " رنه زلوگر" جوان شد ، بطوريكه تصميم گرفت به لس آنجلس برود.
بعد از بازي در چند فيلم مستقل و دريافت تحسينهاي منتقدين ، مطمئن شد كه مي تواند در فيلمهاي بزرگ هاليوود بازي كند. بازي در "One True Thing" در مقابل يكي از اسطورههاي هاليوود يعني "مريل استريپ" در سال 1998 نقطه عطف دوران بازيگري "رنه زلوگر" محسوب مي شود.
در سال 2000 در مقابل "جيم كري" در فيلم " Me, Myself & Irene" قابليتهاي خود را در نقشهاي كمدي نشان داد. بعد از اين فيلم شايعه ارتباط اين دو منتشر شد كه در ابتدا از طرف هر دو رد شد اما بعد به داشتن ارتباط اعتراف كردند. در اين سال با بازي در فيلم "Nurse Betty" برنده گولدن گلوب بهترين بازيگر زن در فيلمهاي كمدي/موزيكال شد.
در سال 2001 بازي وي در فيلم "Bridget Jones's Diary" مورد توجه منتقدان واقع شد. با بازي در اين فيلم براي اولين بار كانديداي اسكار شد.
در سال 2002 با بازي در فيلم "Chicago" براي دومين بار نامزد اسكار شد.
بازي درخشان "رنه زلوگر" در "كوهستان سرد" باعث شد تا سرانجام اولين اسكار را بعنوان بهترين بازيگر نقش مكمل زن دريافت كند.
در 9 مه 2005 با "كني چسني" طي يك مهماني 15 دقيقه اي ازدواج كرد و 4 ماه بعد در 20 دسامبر همان سال بطور رسمي از هم جدا شدند.
مجله People در سال 2001 "رنه زلوگر" را يكي از 50 فرد زيباي جهان دانست.
4 سال با "روري كوچرين" زندگي كرد.
"رنه زلوگر" در 24 مه 2005 يك ستاره در پياده روي مشاهير هاليوود بدست آورد.
"رنه زلوگر" از طرفداران تيم فوتبال "چلسي" انگليس است.
"رنه زلوگر" يكي از 5 بازيگري است كه براي يك فيلم موفق به دريافت جوايز اسكار ، بافتا ، گولدن گلوب و SAG شده است. "رنه زلوگر" براي "كوهستان سرد" ، "جوليا رابرتز" براي "Erin Brockovich" ، "ريز ويترسپون" براي "Walk the Line" ، "هلن ميرن" براي "ملكه" و "جنيفر هودسن" براي "Dreamgirls" برنده 4 جايزه فوق شدند.
"رنه زلوگر" در حدود 38 نقش سينمايي و تلويزيوني را ايفا كرده است و تا بحال بيش از 58 بار كانديداي دريافت جايزه از جشنواره هاي مختلف شده است كه بيست جايزه از جمله اسكار ، گولدن گلوب ، بافتا ، SAG و ... را برده است.

۱ نظر:

  1. I visited various blogs however the audio feature for audio songs existing at this site
    is in fact superb.
    Also see my web page: good remodeler in orlando florida

    پاسخحذف